maanantai 4. lokakuuta 2010

TURHAUTTAA!!

Joo joo... Tämä on VAIN harrastus ja tätä EI SAA ottaa vakavasti, MUTTA SILTI MINUA TURHAUTTAA AIVAN HELVETISTI!

Oltiin siis Inkan kanssa eilen kokeissa. Tornioon ajeltiin, oltiin paikalla hyvissä ajoin vain todetaksemme, että koe ei ole parikoe ja koirakolla menee kokeeseen n. tunti ja me starttaamme toiseksi viimeisenä. No eipä siinä mittään, mukavahan siellä oli ihmisiä nähä taas pitkästä aikaa (kiitos kovasti seurasta... jutut oli hyviä ;)), MUTTA startti itessään meni aivan perseelleen. Inka katsoi kokeen aloittavan 3-markkeerauksen tarkasti ja viimeiseksi heitetyn se haki reippaasti. Luovutuksen jälkeen Inka kääntyi nokka kohti seuraavaa noudettavaa. Minä päästin Inkan hakemaan ja hups, Inka kääntyi viiden metrin jälkeen takaisin ja luikki tuomarin taakse piiloon. Tuomari siirtyi ja Inka jäi istumaan eikä tullut enää minulle sivulle (toisinto Alavudelta, ampuja vain vaihtui tuomariin). Keskeytin kokeen. Ei siitä olisi enää mitään tullut. Oon oikeasti epätoivon partaalla. Me on treenattu ihan hirveät määrät ja Inka menee treeneissä hyvin. Lähdin kokeeseen reippaalla mielellä tulosta hakemaan (koiraan luottaen) ja sitten käy näin. MINÄ EN YMMÄRRÄ ja voi jumalauta kun TURHAUTTAA!!

Olen koittanut miettiä, mistä tämä voisi johtua. Inka lähti kokeeseen innoissaan ja reippaana, minä en jännittänyt (kun ei ollut jännitettävää, koe oli kovin vaikea niin mitäpä sitä jännittämään) enkä minä mielestäni Inkaa paineistanut. Miksi ihmeessä se tekee noin... Jäi vähän paska fiilis tästä NOME-kaudesta. Itseluottamus on nollassa. Neuvoja otetaan vastaan. Ja OIKEASTI se valmentaja olis aika kiva juttu.


KOE:



Kohdasta A katsottiin markkeerauksen ensimmäinen heitto (1.1). Tämän jälkeen siirryttiin kohtaan B katsomaan loput heitot (1.2 ja 1.3). Tämän jälkeen koira laitettiin töihin.

Markkeerausten jälkeen tehtiin ohjaus (2) kohdasta B. Ohjauksen pituus karttapaikan mukaan oli > 150m

Ohjauksen jälkeen siirryttiin kohtaan C ja lähetettiin koira hakuun vastarannalle (80m!) markkeerauksien (1.1 ja 1.2) taakse ja oikealle puolelle.

Että näin.


2 kommenttia:

  1. Oliko ne matkat tosiaan noin pitkiä!? Eli olisko hakulinnuille ollut matkaa jotain 200m?
    T: Miia

    VastaaPoista
  2. Oli ne. Mittasin karttapaikasta.

    Mää luulen, että se kauimmainen varis oli lähemmäs 300m.

    VastaaPoista